PDA

View Full Version : Time to get stronger( i hope)



Thorongil
10-31-2005, 03:56 PM
Hi all this is my second journal, my first falling into the ranks of obscurity and i have neither the time or the effort to find it. During the last 3 months i have seriously got into weightlifting. For the previous few years i curled for 2 years for 1 set of 40 and did as many sit ups as i could. For some reason i did not expect gains. Hey i was only 11 lol. I am currently following the WBB1 routine and am 3 months in, and DAMN am i loving it. I feel invincible lol. And quite a few people are commenting on my muscle gains(wooooooooo)
You see when i was 10 i weighed a crazily small 50 lbs. So i really despised being skinny. Here are my current stats

Age: 14
Weight: 161 lbs
Height: 5ft 91/2

Im going to record what i eat etc etc. Lol i had the sudden urge during my deads to start this so here goes:

Flat Barbell Bench Press : 100X3 and 95X7 PB ( felt cocky then failed like a B**** on 100)
Dumbbell Press(weight=both dumbbells) 80X6 and 80X6 PB
Dips : 25lbX8 and 35lbX8 PB (barely scratched the surface)
Chin ups : 12 and 14 PB (assisted with a chair for my legs, because I recently found I was doing an underhand chin up not a chin up damn the directory thingy definition of a chin up is HARD i can only do 2 max)
Deadlifts :144X10 and 149X10 PB (finally figured how to do them this week woooooo, very easy but dont have any more weights)
Rows : 60X10 and 65X10 (relatively easy)
Shrugs : 100X10 and 105X10 PB(EASY)

What i have eaten today(if this isnt enough please tell me)
btw im really dedicated to healthy eating

Cereal( about 150g of cheerios with a pint of milk)
3 tuna salad rolls
2 tuna sandwiches
a frusli bar
2 bananas
pasta
will eat in about 20 mins can of tuna and glass of milk

Im really dedicated to this because as most 14 y/olds i have 2 aims:
To get chicks
to beat guys up

I am considered quite strong in my school but i wannabebig! :p sorry lol kinda hyped. I do have a spotter currently but am considering dropping him when i get a bench(i currently bench press on a punch bag) due to his lack of determination and general laziness. He also believes he will always make gains and become bigger by eating less? Oh well i am the only 14 year old in london most probably who knows how to use weights properly and use a good routine( Thanks guys !!) I have been reading the posts every day on the forums and have read in some sections back to 2001. Oh well im kinda rambling. Comment on any ways to improve!!
Oh yeah dont you think parents are annoying? my mum was cooking 2 pizzas(cheat meal) and i go can i have the cheese pizza. My mum replies " No your sister is having that one and pepperoni isnt that much less unhealthier, because now youre into that healthy eating". I then replied " No mum i just like cheese pizza". Damn parents are annoying. Ok now im really ranting!!! cya!

Thorongil (P.S rock dude ur so damn funny, you rock!)

Thorongil
11-03-2005, 03:14 PM
heres my leg routine from today

Squats : J: 100X7 (non atf) and 70X8(ATF) PB
Hack Squats : J: 120X6 and 120X8 PB
Leg Curls : cant do no machine(anyone got subsititute?)
Straight Legged Deadlifts : J: 120X10 and 120X14(my friend got X13 so i had to beat it. Im dead. :drooling: :)
Standing Calve Raises :Spotter left. Sucks i know Doin tommorow even tho i did this routine on thursday instead of wednesday lol had alot of coursework
Good routine i feel really good about it

Time to go eat some tuna :)

Thorongil
11-03-2005, 03:17 PM
Feedback please !!!

Thorongil
11-03-2005, 04:13 PM
Oh yeah forgot to post diet:

Cereal(400g of cereal 1 pint of milk)
9 random oat bar thingies(had about 900 calories)
2 packs of snack a jacks
Loads of chicken with rice and asparagus
and at the moment i have just eaten a can of tuna
I am also drinking a pint of milk
Didnt have school today so didnt eat as much as usual

Thorongil
11-04-2005, 03:12 PM
Hey all, this is my routine and diet today, im really happy about it!!!!

Military Press in Rack J: 60X6 PB and 60X5
Seated Dumbbell Press : J: 34X5 PB and 34X3
Standing Lateral Raises : J: 16X6 and 16X6 PB
Narrow Grip bench Press : J: 85X6 and 85X7(over doubled!!)PB
French Press : J: 40X5 and 40X6 PB (seem really hard lol)
Barbell Curls : J: 60X6 and 60X3(don’t even ask)
Hammer Curls(Each hand) : J: 28.5X8 PB and 28.5X7 #

Diet

cereal(150g of cheerios a pint of milk)
half a roast chicken(lol)
Spaghetti bolognaise
mango
will have a can of tuna and a pint of milk in a bit


was gona post my buddy's stats but he was embarrassed lol
anyway enjoy!!

Thorongil

Thorongil
11-04-2005, 03:44 PM
make that 2 cans of tuna and 600ml of milk(a pint is 473ml)

Thorongil
11-05-2005, 12:01 PM
So this is my diet today

Rest day

cereal(150g of cheerios pint of milk)
chicken sandwich
spaghetti bolognaise
pork chops and potatoes
pint of milk and can of tuna


played 2 hours of bball

Thorongil
11-07-2005, 02:36 PM
Here are my lifting for today

Flat Barbell Bench Press : J: 100X4 and 100X6 PB O: 80X4 and 80X5 PB
Dumbbell Press(weight=both dumbbells)J:66X11 PB and 66X13 PB ( oh so easy)
Dips : J: +50X8 PB and +50X6 (Hard)
Chin ups : J: 2 and 2 PB (as stated in the directory thingy DAMN they’re hard I can do about 10 underhand and only 2 of these)
Deadlifts : J: 150X8 and 150X9 PB(All the weight I have)
Rows : J: 100X6 and 100X6 PB
Shrugs : J:(could not be asked lol


Food eaten

Cereal(150g of cheerios 1 pint of milk)
Bacon baguette
2 tuna rolls
1 sausage roll
1l of juice
Cottage pie
2 tuna sandwiches
pint of milk

Enjoy!

Thorongil

Thorongil
11-08-2005, 03:10 PM
Diet today

2x bowl of cereal(150g of cheerios 1 pint of milk)
2 apples
4 tuna sandwiches
2 frusli bars
baked potato
grapes