PDA

View Full Version : What 20 lbs of mass looks like



Stumprrp
11-19-2006, 08:07 AM
Hey i figured id put this in general chat because i make to many threads in members pics lol.

Ive showed you guys these videos before, but i never relized how big i got in 4 months haha, 195 to 215, the first one is may and the second is october, WOW!! i was small.

ONWARD TO 235?? i guess the whole 1 inch on arms per 20 lbs is true, looks like an inch to me, at least lol.

How much muscle do you think that is? 10-12 and the rest water/fat? im not showing off i just was curious and didnt relize i was so small @ 195 lbs lol.

http://www.youtube.com/watch?v=uCYgjCO6J3E 195
http://www.youtube.com/watch?v=O3hK5igd2ZY 215

bill
11-19-2006, 08:17 AM
Good job there, what do your thighs measure? I know you have some thick legs.

Stumprrp
11-19-2006, 08:27 AM
uhhhh i believe like 28.5 or something, im hoping for 30 after the winter, but i do carry fat in them, in the groin area.

Fuzzy
11-19-2006, 06:00 PM
Holy crap!!!!

Stump, you scared the heck out of me... Ive seen you before, you go to my school... sure your a few thousand mile away... long lost twin???

And hes one of my best friends!

Oh, and looking fantastic man!!!!!!!!! Filled out alot, you look damn good!

Stumprrp
11-19-2006, 06:06 PM
fuzzy thanks man wanted to show people curious about what 20 lbs of mass will add to your frame, im curious to see how 20 more will look, well, ill be damn fat but at least ill be strong as hell :D

cphafner
11-19-2006, 06:20 PM
Stump, this really doesn't belong in gc.

Stumprrp
11-19-2006, 06:21 PM
CP, i suppose i just have so many threads i figured id get in trouble anyways but ok cool lol.

cphafner
11-19-2006, 06:22 PM
not going to get in trouble for creating too many threads. We have the different forums to keep things orgazined. Post away.

Fuzzy
11-19-2006, 06:25 PM
Another 20, good lord dude! Cant wait to see.

Well, it pains me to do this, but I have to LOSE 20... for rowing, wich is gonna mess up my goals :(

But ah well... come next May, I will weigh as much as you!!!

Im going for a Stumprrp/Jinkies/Heavy Bomber mutation look.

Stumprrp
11-19-2006, 06:32 PM
you will reach your goals no probley fuzzy, oh if i started at 14...i weighted probley about 220 at 14 lol, what is that 9th grade?

Fuzzy
11-19-2006, 07:23 PM
yup 9th grade.

Lets hope I dont burn out... I dont think I ever could.

-Superman-
11-19-2006, 07:23 PM
Are you still on a bulk? You are definitely bigger than me, but I thought you were more ripped. In any case, you look a lot stronger than me right now. Good stuff!

:thumbup:

Stumprrp
11-19-2006, 07:59 PM
fuzzy just go hard and see what happens
superman yeah, im going to continue, me ripped? hell no, im a thick guy and will always be thick, its how i like it, if your wondering my big 3 its bench 300 (315 tomorrow) deadlift 500+ and squat 455 x 2 deep.

-Superman-
11-19-2006, 08:39 PM
fuzzy just go hard and see what happens
superman yeah, im going to continue, me ripped? hell no, im a thick guy and will always be thick, its how i like it, if your wondering my big 3 its bench 300 (315 tomorrow) deadlift 500+ and squat 455 x 2 deep.

I lost. HAHA. I won't be able to bench 300 until next year at earliest. I won't be able to deadlift 500 until 2 years. I won't be able to squat 455 in this lifetime :D.

Nicoman
11-29-2006, 03:48 AM
Dude.....very nice. You look much fuller at 215. Keep up the good work.

Ruffian
11-29-2006, 07:33 AM
Solid! Looking real good! How clean was your bulk? IT looks like it was pretty clean, I cant see too much fat gains.

WBBIRL
11-29-2006, 10:11 AM
If you put your mind to it, you'd be suprised what your capable of. Stumprrp is perfect example what determination and willpower can do for you. Then of course some people just have it in them.

Stumprrp
11-29-2006, 10:16 AM
Thanks guys, it was not clean, but it was not dirty, when i had the chance to eat 16 pieces of pizza i did

KingWilder
11-29-2006, 11:15 AM
I can see the most difference in your back..it's huuuge

Guido
11-29-2006, 11:28 AM
Big difference, man. Traps look a tad small, though. Could be the angle. Do you do many shrugs?

How big is your waist, by the way?

Stumprrp
11-29-2006, 12:42 PM
G man, look at my avitar, traps arent lacking at all, haha. i do alot of shrugs, mostly breathing on the back

my waist is huge at about 36-37

bhsf2006
11-29-2006, 04:25 PM
Wow you look a lot bigger man....keep up the good work

Stumprrp
11-29-2006, 05:28 PM
thx man

Guido
11-30-2006, 09:46 AM
G man, look at my avitar, traps arent lacking at all, haha. i do alot of shrugs, mostly breathing on the back

my waist is huge at about 36-37Hard to see much in your avatar. It's kind of dark, but yeah, I guess you do have traps.

My waist is about the same, 35.5-36 inches. Our measurements are probably pretty similar.

OneBadUnit
11-30-2006, 12:33 PM
DAMN!!! Awesome progress bro !!!

I have this theory ..... shave your head. Ok, maybe not shaved; but a buzz or "medium reg" military cut? - I know, I sound like a wierdo; but I bet you would look even bigger. Just a theory .. wanna test it? It will grow back :D

Stumprrp
11-30-2006, 01:15 PM
one bad, lmao, id look like a fool, and my parents would F- me up!!

Gman probley dude, arms are about 16, forearms 13, chest 47-48, shoulders 53-54, upper leg 28, calf 17.

wrists 7.5 and ankles 11

and theres a bigger pic of that pic, sorry for the redness on my back its kinda gross but that was after NAIR and i was irritated.

Invain
11-30-2006, 01:51 PM
Nice! That's a big 20 pounds you gained. I can definitely see it in your arms.

PS: Congrats on the hairless back :P

Stumprrp
11-30-2006, 04:36 PM
invain haha thanks but its already back

Fuzzy
11-30-2006, 05:29 PM
Dude...

How do you fit in Rhode Island?

Stumprrp
11-30-2006, 07:48 PM
its hard man HAHAHA im not that big really haha i need to gain 50 more lbs

Invain
12-01-2006, 08:45 AM
Yeah, I think you need about another 50 pounds, then you'll start looking ok. ;)

Jordanbcool
12-01-2006, 07:06 PM
Nice. I dont know why I didnt comment earlier but you can really tell you gained all around. Back is looking huge, great job man.

Also it looks like almost all of it was complete muscle. I dont notice a bodyfat difference at all.....Fantastic.

Stumprrp
12-01-2006, 10:05 PM
invain lol
jordan thanks man but there was fat gain you just cant see it, i probley gained about 15 lbs of muscle, it was my first bulk.

HILL
12-02-2006, 09:42 AM
lookin real good stump man keep it up and get another 20 pounds on their you will be HUGE

Stumprrp
12-02-2006, 10:19 AM
thanks hill im gettin a lil chubby but strength is to good to stop haha.