PDA

View Full Version : Inzer wrist wraps



Lones Green
03-27-2007, 05:10 PM
hey, im looking to buy a pair of these, the wraps i have now are shot. i searched and really couldn't find much info on the various sizes. if anyone could provide a link, or just tell me what the difference in sizes is, that'd be appreciated. thanks!

TommyBoy
03-27-2007, 05:16 PM
Inzer makes great wrist wraps. They come in 3 sizes: 12" , 20" , 36" . I prefer the longer wraps, but go with what you feel comfortable with. If you compete, go with what your federation allows.

Here's the link: http://www.inzernet.com/detail.asp?PRODUCT_ID=WRAPS_IRON_WRISTZ

Lones Green
03-27-2007, 06:00 PM
yeah man, i have the link and everything. the wraps i have now are just like generic wraps. there probably about 12 in long. i think im going to go with the medium ones and see how i like those. these arent for competition, just for paying gym dues.

waynedang
03-27-2007, 07:09 PM
For general use go with the 20" wraps.

Sensei
03-27-2007, 07:12 PM
I agree. The 12" wraps are almost no support whatsoever - just cuts off circulation for me. Get the 20".

HeavyBomber
03-27-2007, 07:55 PM
The only complaint I have about my Inzer wraps are that they are not right and left. They sent me two that are alike. Is this normal?

Sensei
03-27-2007, 07:58 PM
Yeah, it's normal.

Paul Stagg
03-27-2007, 08:00 PM
The only complaint I have about my Inzer wraps are that they are not right and left. They sent me two that are alike. Is this normal?

That has driven me nuts for years.

I guess we have the same version of OCD.

I get plenty of support out of my 12" wraps. Although I'm not sure I bench enough that it matters. :)

Lones Green
03-27-2007, 08:58 PM
thanks for all the input guys. i went with the 20 inchers. i ordered them straight from Inzer, anyone know about how long the turn around is?

TommyBoy
03-27-2007, 09:49 PM
Quite a while. They're not known for their fast shipping.

Sidior
03-27-2007, 10:26 PM
I like the metal all blacks

Sensei
03-28-2007, 05:23 AM
Quite a while. They're not known for their fast shipping.
I've always had pretty good service w. Inzer - I don't think anything has ever taken longer than a week to get.

smokinHawk
03-28-2007, 06:39 AM
The only complaint I have about my Inzer wraps are that they are not right and left. They sent me two that are alike. Is this normal?
cant you just turn one of them upside down as if its a mirror image?

Mik
03-28-2007, 07:22 AM
Quite a while. They're not known for their fast shipping.

Ugh! Don't say that. I just ordered some last Friday and can't wait to get them.

vdizenzo
03-28-2007, 08:58 AM
Ugh! Don't say that. I just ordered some last Friday and can't wait to get them.

If you don't get them soon send me a pm to let me know.

Mik
03-28-2007, 09:02 AM
If you don't get them soon send me a pm to let me know.


Great! Thanks man.

TommyBoy
03-28-2007, 12:24 PM
I like the metal all blacks

Yeah me too. These are the only one's I'll ever use from now on. They're like a freakin' cast on my wrist.

HeavyBomber
03-28-2007, 05:41 PM
cant you just turn one of them upside down as if its a mirror image?

No because then the velcro is on the inside.

Lones Green
03-30-2007, 01:29 PM
i was really suprised with the shipping...it took 3 days from the day i placed my order. not bad at all.

Guido
03-30-2007, 03:35 PM
They must have had them in stock.

I realized I need new wrist wraps the other day. My 12 inchers are pretty frazzled. I'm gonna get some 20 inch wraps for added support.

Lones Green
03-30-2007, 04:27 PM
They must have had them in stock.

I realized I need new wrist wraps the other day. My 12 inchers are pretty frazzled. I'm gonna get some 20 inch wraps for added support.

yeah, i've yet to train with these, im looking forward to it. i put em on, and they feel like steel bars wrapped around my wrists, haha.

Workhorse
03-30-2007, 10:54 PM
If you're not too sure about Inzer, go to APT pro wrist straps... they are just about the best out there. Period.

HeavyBomber
03-30-2007, 10:57 PM
If you're not too sure about Inzer, go to APT pro wrist straps... they are just about the best out there. Period.

Workhorse, What's up man?

Do they come in left and right? I'll check them out for sure.

Workhorse
03-31-2007, 09:53 AM
Ya, they come in left and right... lol. :)

Here's a picture of mine from APT, and they are the best I've used. Good support, but not too stiff that they would cut off circulation. And, they are IPF approved.

KevinStarke
03-31-2007, 11:57 AM
I have a 12" and a 20" pair of Inzer wrist wraps and I love em. I typically only used the 12" though the 20" can get kinda tight, usually use it for competitions.