The Five Biggest Contradictions in Fitness
Latest Article

The Five Biggest Contradictions in Fitness

Itís no secret that when people contradict themselves, it has the effect of making the flaws in their actions or statements seem glaringly obvious. But what about when WE ourselves get caught contradicting ourselves by someone else?

By: Nick Tumminello Added: January 6th, 2014
More Recent Articles
Contrast Training for Size
By: Lee Boyce
An Interview with Marianne Kane of Girls Gone Strong
By: Jordan Syatt
What Supplements Should I be Taking? By: Jay Wainwright
Bench Like a Girl By: Julia Ladewski
Some Thoughts on Building a Big Pull By: Christopher Mason

Facebook Join Facebook Group       Twitter Follow on Twitter       rss Subscribe via RSS

Search:

Type: Posts; User: KGM; Keyword(s):

Page 1 of 25 1 2 3 4

Search: Search took 0.33 seconds.

  1. Replies
    3,726
    Views
    142,364

    Golf game is in check so life is good :D Not...

    Golf game is in check so life is good :D

    Not sure what to think about the 135 miss with the +3 PR following. Maybe you just hadn't got your CNS fully awakened...?

    I am sure you have seen it but...
  2. Thread: Off Road Journal

    by KGM
    Replies
    2,739
    Views
    100,279

    Exmg has the same thread at IM...

    Exmg has the same thread at IM http://www.intensemuscle.com/showthread.php?t=28442 if you rather go there. The IA thread is more active but most of his pointers are the same IIRC. btw, I am pretty...
  3. Thread: Off Road Journal

    by KGM
    Replies
    2,739
    Views
    100,279

    I assume all the sun they get helps them...

    I assume all the sun they get helps them grow.:clown:

    Looks/sounds like you have some fun! Now go kill some deads:evillaugh:
  4. Replies
    523
    Views
    19,224

    I think your feet are too close to your ass....

    I think your feet are too close to your ass. Maybe try moving them out ~6inches so your heel is slightly past your knee. You should be able to get good leg drive through your hips without them...
  5. Replies
    523
    Views
    19,224

    Nice work. I like how it looks like you are...

    Nice work. I like how it looks like you are pushing your shoulders into the bench and keeping them tight. As said above very good work on your 1 rep day.
  6. Replies
    4,452
    Views
    129,446

    It's Michael btw :moon: On your back and from...

    It's Michael btw :moon:

    On your back and from an egg I have to agree. Yoke is awesome. I am trying to get mine on!!

    That is a nice walk you did and it sounds like you are having a blast with...
  7. Replies
    4,452
    Views
    129,446

    Not sure if you need or want my ideas on this but...

    Not sure if you need or want my ideas on this but if you do I will post them. If you don't then stop reading now.

    Unless you are stiff legging your dead, don't worry about where your hips are...
  8. Thread: Off Road Journal

    by KGM
    Replies
    2,739
    Views
    100,279

    Bottom position anything is brutal without...

    Bottom position anything is brutal without getting that stretch reflex in there. Row, row, row your boat. Have a nice trip OR. Can't wait to hear about the jeep PRs.
  9. Replies
    4,452
    Views
    129,446

    Wow you must really hate yourself:evillaugh: ...

    Wow you must really hate yourself:evillaugh:

    Nice work all around. I am expecting more reps on the log press next time:indian:
  10. Replies
    3,726
    Views
    142,364

    Nice work, but you can keep that ab workout for...

    Nice work, but you can keep that ab workout for yourself :) NOT INTERESTED in working abs for that long.... but maybe saying that means I need to do something like that. 135x20 is a lot of reps. I...
  11. Replies
    3,726
    Views
    142,364

    Yeah, your doing a bulgarian. The reason I ask...

    Yeah, your doing a bulgarian. The reason I ask about the front foot elevated is when it is elevated you end up going deeper, or closer to or breaking parallel which helps build the muscles better at...
  12. Replies
    550
    Views
    18,413

    For sure OR. Abs are the week link in that one...

    For sure OR. Abs are the week link in that one and I would almost call it an ab exercise.

    =======================================

    Kinda crazy do so I figured I would post in full.

    April14
    ...
  13. Replies
    523
    Views
    19,224

    Nice pulling Teeroy. Lets seem some vids then :)...

    Nice pulling Teeroy. Lets seem some vids then :)
    As for the stalling on the OHP you have many options there but I think swapping the movement out is most of your options. Some ideas;
    push press,...
  14. Replies
    523
    Views
    19,224

    The chins are coming along. Are you liking the...

    The chins are coming along. Are you liking the band more than the jumping chins and/or do you feel progress is better?
    Nice PR. I know you have done vids before.... PRs are a great time to post some...
  15. Replies
    4,452
    Views
    129,446

    OMG MULCH!!!! That is one of my favorites,...

    OMG MULCH!!!! That is one of my favorites, seriously. It gives me the same zen feeling racking a rock garden does to the Japanese.

    Feel better soon. btw I have noticed when congested the shower is...
  16. Thread: Off Road Journal

    by KGM
    Replies
    2,739
    Views
    100,279

    Not that ofter I get to say Nice PR OR!! 475 for...

    Not that ofter I get to say Nice PR OR!! 475 for 3 singles is smokin! That strength could come in handy if you need to lift your jeep out of the mud:D
    I was gonna say the ab work after wasn't that...
  17. Replies
    3,726
    Views
    142,364

    20 reps on box squats allows you a small break at...

    20 reps on box squats allows you a small break at the top and bottom of the lift :D lol. Nice work. Loving the 3" deficit pulls. Hope you are enjoying them but even better if they are working out for...
  18. Replies
    4,452
    Views
    129,446

    I love me some yard work. Enjoy Matt!

    I love me some yard work. Enjoy Matt!
  19. Replies
    550
    Views
    18,413

    Yeah, I am kinda in and out in my log and lurking...

    Yeah, I am kinda in and out in my log and lurking others logs more than posting, mostly due to time and overthinking issues I tend to have. Anyway time for a bit of an update;
    ...
  20. Replies
    3,726
    Views
    142,364

    I like the look of that benching run and hitting...

    I like the look of that benching run and hitting 19 at the end is no joke. As the other said I feel you will be just fine as long as you keep applying yourself and use what you know works.
Results 1 to 20 of 500
Page 1 of 25 1 2 3 4